واتساپ

ده نکته برای موثرتر کردن آموزش موسیقی به کودکان

 

 

آموزش موسیقی به کودکان می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص زمانی که دانش آموزان شما برای درک مفاهیم جدید تلاش می کنند. آیا از استفاده مکرر از مواد آموزشی یکسان خسته شده اید زیرا باید برنامه درسی را دنبال کنید؟

 

آموزش موضوعات مشابه سال به سال ممکن است خسته کننده شود. خیلی آسان است که این احساس یکنواخت به طور تصادفی به دانش آموزان منتقل شود.

 

خوشبختانه، شما تنها نیستید!

 

ما منابع و روش‌های زیادی برای معلمان داریم تا به بچه‌ها در درک بهتر موسیقی کمک کنند. شاید دانش‌آموزان شما به دلیل علاقه‌ای به مطالعه موسیقی دچار مشکل شده‌اند. شاید آن‌ها می‌خواهند یاد بگیرند، اما درک مطالب و مفاهیم برایشان دشوار است.

 

در هر صورت، تکنیک ها و استراتژی هایی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. این ایده ها به دانش آموزان کمک می کند تا تمایل خود را برای یادگیری پیدا کنند و توانایی خود را برای درک درس های موسیقی شما افزایش دهند.

 

در این مقاله ده نکته برای موثرتر کردن آموزش موسیقی به کودکان ارائه می کنیم.

 

برای آموزش موسیقی به کودکان با آموزشگاه موسیقی شمیم باران تماس بگیرید.

 

چه چیزی یاد خواهید گرفت؟

 

  1. اجازه دهید نگرش مثبت شما از بین برود.
  2. مشارکت عملی را بگنجانید.
  3. با استفاده از انواع وظایف، خستگی را از خود دور کنید.
  4. موسیقی را به دانش آموزان خود بیاموزید که دوست دارند و می توانند با آن ارتباط برقرار کنند.
  5. تکنولوژی بهترین دوست معلم قرن بیست و یکم است.
  6. دانش آموزان خود را به تعامل با یکدیگر تشویق کنید.
  7. از سطوح مختلف مهارت دانش آموزان خود آگاه باشید.
  8. خلاقیت یک ابزار آموزشی قدرتمند است.
  9. برای مخاطبان آنلاین اجرا کنید.
  10. آموزش موسیقی از طریق بازی سرگرم کننده تر است!

برای آموزش موسیقی به کودکان با آموزشگاه موسیقی شمیم باران تماس بگیرید.

 

  1. اجازه دهید نگرش مثبت شما از بین برود.

Classroom-Technology.jpg

هر کلاس موسیقی متفاوت است و برنامه ریزی مداوم می تواند طاقت فرسا باشد. بسیاری از معلمان از این شکایت دارند که احساس می کنند به همان اندازه برای برنامه ریزی وقت خود را صرف آموزش می کنند! اما این برنامه ریزی نتیجه می دهد و می تواند تدریس شما را بسیار موثرتر کند. داشتن یک استراتژی خوب برای برنامه ریزی – برنامه ریزی برنامه ریزی، اگر دوست دارید – به این معنی است که زمان شما تلف نمی شود. زمان برنامه ریزی خود را به عنوان زمانی برای رسیدن به الهام خود در نظر بگیرید. شما نسبت به برنامه های خود احساس غرور خواهید کرد و اجرای آنها در کلاس درس به شما لذت می دهد.

 

اگر برای برنامه درسی خود وقت گذاشته اید و احساس آمادگی می کنید، مطمئنم که برای تدریس در کلاس هیجان زده هستید. به عنوان معلم، وقتی می‌بینیم که برنامه‌هایی که با دقت فکر کرده‌ایم به نتیجه می‌رسند، احساس خوشحالی می‌کنیم. بگذارید نگرش مثبت و احساس هیجان انگیز شما نشان داده شود. دانش آموزان شما روحیه شما را بهتر می کنند و حتی بیشتر از حد معمول یاد می گیرند.

 

TeachHub پیشنهاد می کند که این کار را یک قدم فراتر بردارید و از برنامه های درسی فردی فراتر بروید. وب سایت توضیح می دهد که

 

معلمانی که نه فقط برای کلاس های درس، بلکه برای زندگی شخصی و حرفه خود برنامه داشتند، اغلب موفقیت های بیشتری با دانش آموزان خود داشتند.

داشتن برنامه شخصی به این معنی است که می توانید با دانش آموزان ارتباط برقرار کنید. شما می توانید آنها را در سفر یادگیری ملاقات کنید و مثبت بودن داشتن جهت و اهداف را گسترش دهید. برنامه ریزی دقیق به این معنی است که می توانید نگرش مثبتی نسبت به حرفه تدریس خود ایجاد کنید. این به طور خودکار به دانش آموزان در کلاس منتقل می شود.

 

 

  1. مشارکت عملی را بگنجانید.

 

بهتر است موسیقی را با انجام دادن یاد بگیریم، نه با خواندن و نوشتن. درس های خود را فعال کنید و به آنها انرژی بیافزایید! حتی اگر در حال تدریس تئوری موسیقی هستید، راه هایی برای گنجاندن فعالیت های عملی وجود دارد. برای کودکان کوچکتر، بازی هایی مانند Magic Feet Follow the Beat عناصر مهم تئوری موسیقی را به شیوه ای سرگرم کننده ارائه می دهد. این کار یادگیری کلمات جدید را آسان می کند.

 

اگر به زمان خود به عنوان دانش آموز فکر کنید، مطمئن هستم که برخی از به یاد ماندنی ترین کلاس های شما در جایی بوده اند که فقط در آنجا نشسته اید. شما به صفحات کتاب درسی خیره نشده بودید یا یادداشت ها را از روی تخته کپی نمی کردید. کلاس هایی که باید در آن جا حرکت می کردید و کاری انجام می دادید بیشتر در ذهن شما می ماند.

 

این برای معلمان موسیقی عالی است زیرا برای ما بسیار آسان است که حرکات و فعالیت های بدنی را در درس های خود بگنجانیم.

 

دست زدن به ریتم ها و آواز خواندن راه های ساده ای برای حرکت بدون نیاز به تجهیزات تخصصی است.

ترکیب گوش دادن با ساخت موسیقی راه بسیار خوبی برای ایجاد ارتباط بین فرآیندهای یادگیری شنوایی و حرکتی است.

استفاده از بدن برای نواختن ساز می‌تواند یادگیری را بسیار آسان‌تر کند زیرا عمل فیزیکی انجام دادن به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا درس را به حافظه اختصاص دهند. به یاد داشته باشید که حتی در مدرسه، برای یادگیری موسیقی باید موسیقی پخش کنید، نه اینکه فقط در مورد آن صحبت کنید.

 

برای آموزش موسیقی به کودکان با آموزشگاه موسیقی شمیم باران تماس بگیرید.

 

  1. با استفاده از انواع وظایف، خستگی را از خود دور کنید.

 

امروزه کمتر از مدت زمان توجه یک کودک وجود ندارد. فن آوری های جدید خواندن و یادگیری را در کوتاه مدت برای ما آسان تر می کند. تمرکز بر یک موضوع یا کار برای مدت طولانی برای جوانان سخت تر می شود. درس های خود را با سطح تمرکز دانش آموزان خود تطبیق دهید.

 

مایندچمپس توضیح می‌دهد که بچه‌ها وقتی با مجموعه‌ای از وظایف مواجه می‌شوند، ممکن است غرق شوند. این باعث می شود آنها خسته شوند و تسلیم شوند. خوشبختانه، اجتناب از این سناریو در کلاس درس شما آسان است.

 

هر درس را حول یک کار طولانی نسازید. آن را به فعالیت های کوتاهی تقسیم کنید که هر کدام بسته به 5 تا 15 دقیقه طول می کشد

برای آموزش موسیقی به کودکان با آموزشگاه موسیقی شمیم باران تماس بگیرید.

 

 

  1. موسیقی را به دانش آموزان خود بیاموزید که دوست دارند و می توانند با آن ارتباط برقرار کنند.

 

با آموزش آهنگ ها یا ژانرهای مورد علاقه دانش آموزان خود، فوراً آن ها را درگیر کنید. انواع موسیقی می توانند منابع ارزشمندی برای آموزش و یادگیری باشند. نیازی به چسبیدن به ژانرهایی نیست که به طور سنتی با درس موسیقی همراه بوده است، مانند موسیقی کلاسیک و باروک.

 

برنامه آموزش موسیقی ما Solfeg.io دارای یک کتابخانه عظیم آهنگ است که در آن می توانید موسیقی هایی را پیدا کنید که برای دانش آموزان خود جذاب باشد. از Solfeg.io برای شکستن موسیقی استفاده کنید و عناصر موسیقی خاصی را برای آموزش به شاگردان خود انتخاب کنید. شاید پیشرفت آکورد، ریتم یا الگوهای ملودیک درس خوبی باشد و دانش آموزان مطمئناً آن را به خاطر بسپارند.

 

آموزش به نوجوانان؟ در مورد آهنگ رپ یکی از هنرمندان مورد علاقه آنها چطور؟ از آنها در مورد موسیقی مورد علاقه آنها بپرسید تا بفهمید چه چیزی در جامعه آنها رایج و رایج است. برای بچه های کوچکتر، می توانید از قافیه های مهد کودک یا حتی آهنگ های تم برای برنامه های تلویزیونی مورد علاقه آنها استفاده کنید. زمانی که ناگهان آهنگ مورد علاقه‌شان را پخش می‌کنید، ظاهری از تشخیص و تعجب را در چهره‌شان تصور کنید!

 

برای آموزش موسیقی به کودکان با آموزشگاه موسیقی شمیم باران تماس بگیرید.

 

  1. تکنولوژی بهترین دوست معلم قرن بیست و یکم است.

 

بچه‌های امروزی بومی دیجیتال هستند، و فناوری امروز منبعی عالی برای آموزش است، مانند این مقاله که احتمالاً در حال حاضر روی صفحه می‌خوانید. موسیقی موضوع مناسبی برای استفاده از فناوری جدید در کلاس است و استفاده هوشمندانه از فناوری می تواند تدریس شما را بسیار مؤثرتر کند.

 

از برنامه ها و YouTube یا سایر سایت های ویدیویی استفاده کنید. گاهی اوقات تماشای یک ویدیو می تواند یک درس را به یاد ماندنی تر از گوش دادن به یک قطعه موسیقی بدون ویدیو کند. نمایش ویدیوهای اجراهای زنده راهی عالی برای آموزش نحوه نواختن سازها به شاگردانتان است. همچنین راه خوبی برای دیدن اجرای هنرمندان مشهور است.

 

 

این برنامه ما در تصویر است، می توانید آن را به صورت رایگان امتحان کنید!

برنامه Solfeg.io را راه اندازی کنید

 

آنها می توانند در مورد آنچه برای ساخت یک کنسرت انجام می شود یاد بگیرند. بسته به ژانر موسیقی، این ممکن است شامل عناصری مانند نور و لباس و همچنین تمرین موسیقی باشد. MusicEdMagic نحوه استفاده از YouTube را در کلاس موسیقی توضیح می دهد.

 

اگر مدرسه شما تبلت ارائه می کند، از آنها به خوبی استفاده کنید. دانش آموزان را تشویق کنید تا برنامه های موسیقی را روی گوشی خود نصب کنند. برنامه های خوبی برای هر جنبه ای از آموزش موسیقی وجود دارد، از آهنگسازی و درام ماشین گرفته تا تئوری و نواختن سازهای مجازی.

 

برای آموزش موسیقی به کودکان با آموزشگاه موسیقی شمیم باران تماس بگیرید.

 

  1. دانش آموزان خود را به تعامل با یکدیگر تشویق کنید.

 

در حالی که تمرین فردی می تواند بخش مهمی از یادگیری نواختن یک ساز باشد، کلاس موسیقی زمان بسیار خوبی برای تعامل است. دانشگاهیان مزایای روشن یادگیری مشارکتی را شرح داده اند. ResourceEd توضیح می دهد که همکاری یک عنصر مهم از دنیای کار است. مهم است که این را به عنوان بخشی از آموزش مبتنی بر مدرسه معرفی کنیم. یادگیری مشارکتی مهارت هایی مانند تصمیم گیری و حل مسئله را در یک زمینه گروهی یا تیمی آموزش می دهد. کارفرمایان برای این مهارت‌ها ارزش قائل هستند که می‌توان آن‌ها را از اوایل دوران کودکی آموخت.

 

شما می توانید در حین آموزش موسیقی به کودکان یاد دهید که با یکدیگر همکاری کنند. موسیقی ذاتاً اجتماعی است، چه در میان نوازندگان یا شنوندگان. یادگیری با هم می تواند بسیار قدرتمندتر از مطالعه شخصی باشد. مطالب آموخته شده می تواند هنگام خروج از کلاس با آنها بماند و به موضوع گفتگو با دوستانشان تبدیل شود. در همین حال، کودکان در حال کسب مهارت های مفید برای زندگی بزرگسالی خود هستند، حتی اگر وارد حرفه موسیقی نشوند.

 

قرار دادن دانش‌آموزان در گروه‌ها نیز می‌تواند راه خوبی برای معرفی وظایف طولانی‌تر و درگیرتر از آنچه که به‌صورت فردی امکان‌پذیر باشد، باشد. پروژه های گروهی می توانند به نتایج چشمگیرتری نسبت به کار به تنهایی دست یابند. هنگام تشکیل گروه، سطح مهارت دانش آموزان را در نظر بگیرید. گروه ها را بین پروژه ها تغییر دهید تا فضایی تازه ایجاد کنید.

برای آموزش موسیقی به کودکان با آموزشگاه موسیقی شمیم باران تماس بگیرید.

 

  1. از سطوح مختلف مهارت دانش آموزان خود آگاه باشید.

 

دانش آموزان مختلف سطح مهارت و نیازهای متفاوتی دارند. مطمئن شوید که وظایفی که تعیین می کنید برای هر دانش آموز مناسب است. در حالت ایده آل، یک کار باید برای دانش آموز قابل درک باشد، نه خیلی سخت اما نه خیلی ساده. دانش‌آموزان شما از همان ابتدا باید احساس کنند که می‌توانند کار را کامل کنند. کاری که از همان ابتدا بسیار چالش برانگیز به نظر می رسد می تواند باعث شود دانش آموزان تسلیم شوند و بهترین تلاش خود را نکنند. با دادن ابزار موفقیت و تشویق به همکاری، یک کار را به یک تجربه سرگرم کننده تبدیل کنید.

 

Prodigy مفهوم آموزش متمایز را توصیف می کند. این وب سایت نحوه آموزش دانش آموزان با طیف وسیعی از مهارت ها را توضیح می دهد. به عنوان مثال، می توانید ایستگاه های یادگیری را در کلاس خود ایجاد کنید. دانش آموزان در هر ایستگاه برای انجام فعالیت های متفاوتی می چرخند. این یکی از راه‌های فراهم کردن فرصت‌های یادگیری برای مجموعه مهارت‌های مختلف است.

 

در کلاس موسیقی، ایستگاه های یادگیری می توانند شامل شوند

 

تماشای یک ویدیو،

نوشتن در مورد آنچه دیدند،

تکمیل یک پازل، و

ایجاد یک ترکیب کوتاه

برخورد با حواس مختلف مانند شنوایی، بینایی، لامسه و حرکتی باعث می شود تدریس شما برای کل کلاس موثرتر باشد. نحوه انجام این کار با موسیقی آسان است، که می توان آن را از طریق گوش دادن، انجام دادن، تماشا کردن و نواختن ساز یاد گرفت.

 

برای آموزش موسیقی به کودکان با آموزشگاه موسیقی شمیم باران تماس بگیرید.

 

  1. خلاقیت یک ابزار آموزشی قدرتمند است.

 

هنگامی که دانش آموزان شروع به لذت بردن از انجام وظایف می کنند، زمان خوبی برای معرفی پروژه های خلاقانه است. به آنها یک کار بدون پاسخ اشتباه بدهید، مانند یک پروژه ترکیبی. شاید آنها در مورد یک قطعه یا سبک خاص موسیقی یاد گرفته اند. مرحله بعدی یادگیری این است که به آنها این وظیفه را بدهیم که قطعه خود را به همان سبک بسازند.

 

اختصاص زمان به پروژه های خلاقانه مانند این هنگام آموزش موسیقی به کودکان بسیار مهم است. موسیقی در قلب خود صرفاً نظری نیست، بلکه عملی است. بهترین راه برای دانش آموزان شما برای یادگیری موسیقی این است که تا حد امکان در آن غرق شوند. یادگیری یک زبان خارجی از طریق بازدید از کشور بسیار موثر است. بنابراین زبان موسیقی به بهترین وجه از طریق حداکثر غوطه وری آموخته می شود. کلاس موسیقی خود را مکانی برای یادگیری این زبان خلاق کنید.

 

آموزش خلاقیت به کودکان به آنها مهارتی می دهد که بسیار فراتر از کلاس موسیقی است. این به این دلیل است که خلاقیت توسط کارفرمایان بسیار ارزشمند است. علاوه بر این، دادن فضای امن به کودکان برای خلاقیت نیز می تواند به مشکلات رفتاری کمک کند. برای آنها یک خروجی امن برای احساسات و عواطفشان فراهم می کند. گنجاندن خلاقیت در درس های شما به خوبی با روش های یادگیری مشارکتی ترکیب می شود.

برای آموزش موسیقی به کودکان با آموزشگاه موسیقی شمیم باران تماس بگیرید.

 

  1. برای مخاطبان آنلاین اجرا کنید.

 

اجرا یکی از جنبه های مهم آموزش موسیقی است. دانش آموزان شما می توانند در به اشتراک گذاشتن دستاوردهای خود با مخاطبان افتخار کنند. آنها می توانند به همسالان، والدین و دیگران آنچه را که در کلاس شما یاد گرفته اند نشان دهند. فناوری جدید عملکرد را برای هر کسی که به اینترنت متصل است ممکن کرده است.

 

به عنوان اوج یک پروژه کلاس بزرگ، با هم یک کنسرت برگزار کنید. اگر کنسرت سنتی پایان سال مدرسه امکان پذیر نیست، چرا از اجرای دانش آموزان خود ویدیویی تهیه نکنید و آن را در YouTube به اشتراک نگذارید. اگر مدرسه شما تجهیزات فیلمبرداری یا فیلمبرداری خوبی دارد، از آن برای تولید ویدیوی با کیفیت بهتر استفاده کنید. اگر چنین تجهیزاتی در دسترس نیست، می توان از یک گوشی هوشمند برای ساختن یک ویدیو با کیفیت مناسب استفاده کرد که می تواند رکوردی از دستاوردهای دانش آموزان شما باشد. اگر شما و دانش آموزانتان اعتماد به نفس دارید، حتی می توانید اجرای خود را به صورت زنده پخش کنید. فقط فراموش نکنید که آن را از قبل به مخاطبان مورد نظر خود اعلام کنید!

 

علاوه بر ساخت یک ویدیو، می توانید یک کانال YouTube برای کلاس خود ایجاد کنید. دانش آموزان خود را تشویق کنید که ویدیوها را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. می‌توانید هر ترم به کانال اضافه کنید و این به شما و دانش‌آموزان مکانی می‌دهد تا به پیشرفت خود در طول سال‌ها نگاه کنید.

 

  1. آموزش موسیقی از طریق بازی سرگرم کننده تر است!

 

یک برنامه درسی بلندمدت تهیه کنید که شامل بازی ها باشد. دانش آموزان خود را به تیم ها تقسیم کنید و در هر درس چند امتیاز به آن ها بدهید. بسته به کلاس و پروژه های آنها می توانید در هر درس به بهترین دانش آموز امتیاز بدهید. شما می توانید برای پاسخ های صحیح و حتی برای نگرش مثبت امتیاز بدهید. در مورد یک جایزه ماهانه و سالانه برای تیم برنده تصمیم بگیرید. این به ویژه در مورد کودکان کوچکتر خوب عمل می کند. اما اگر جایزه جذاب باشد حتی نوجوانان نیز می توانند از رقابت لذت ببرند.

 

توانایی رقابت سالم و شاد برای دانش آموزان یک مهارت ارزشمند برای یادگیری است. به خوبی با فعالیت های مشترک ترکیب می شود. اما، مهم است که اطمینان حاصل کنید که هیچ دانش آموزی هنگام استفاده از یک مسابقه به عنوان بخشی از تدریس خود، احساس غفلت نمی کند. برندگان جوایز را دنبال کنید و سعی کنید طیفی از جوایز را اهدا کنید تا هر دانش آموز حداقل یک بار شانس خوبی برای برنده شدن داشته باشد.

 

نکته پاداش: ایده های خود را با سایر معلمان به صورت آنلاین به اشتراک بگذارید و به الهامات جدید همکاران معلم موسیقی خود دسترسی پیدا کنید.

درست مانند این مقاله ای که اکنون در حال خواندن آن هستید، اطلاعات زیادی برای معلمان موسیقی وجود دارد. اینترنت منابع موجود برای مربیان را متحول کرده است. دارای منابع بین المللی شده است. اکنون اطلاعات و ایده‌های خارج از کشور به آسانی به اندازه اطلاعات کشور شما قابل دسترسی است. هرگز زمان بهتری برای اضافه کردن به انبار روش ها، ایده ها و استراتژی های تدریس وجود نداشته است.

 

با این حال، فقط مصرف نکنید! با شرکت در انجمن های اساتید موسیقی و بررسی وب سایت هر روز، ایده های خود را با سایر معلمان به اشتراک بگذارید. می‌توانید مشارکت‌کننده باشید و به سایر مربیان اجازه دهید به استراتژی‌ها و تکنیک‌های آموزشی آزمایش‌شده و آزمایش‌شده خودتان دسترسی داشته باشند. آموزش موسیقی تنها زمانی می تواند بهتر شود که از یکدیگر بیاموزیم. هم اکنون اشتراک گذاری را شروع کنید و از ایده های خلاقانه ای که می توانید برای تغییر آموزش خود بیابید شگفت زده خواهید شد!

 

برای آموزش موسیقی به کودکان با آموزشگاه موسیقی شمیم باران تماس بگیرید.

 

دسته های مقالات
Object Not Found
آموزش گام به گام فن بیان و گویندگی

آموزش گام به گام فن بیان و گویندگی

فن بیان به کلیه فنونی گفته می شود که درنهایت باعث خواهد شد، بتوانیم زیباتر و بهتر منظورمان را فهمانده و با دیگران ارتباط برقرار کنیم. 1403/01/20 | 12:53
آموزش موسیقی

آموزش موسیقی

جهت مشاوره و ثبت نام در کلاسهای آموزشگاه موسیقی شمیم باران با شماره های 66410613 و 66410633 تماس بگیرید. 1402/12/03 | 05:21
آموزش آواز و موسیقی به پدربزرگها و مادربزرگها

آموزش آواز و موسیقی به پدربزرگها و مادربزرگها

فکر می‌کنید 60-70 سال سن ، برای یادگیری آواز خواندن و آموزش موسیقی خیلی دیر شده است؟ 1402/12/03 | 11:28
بهترین آموزشگاه موسیقی تهران

بهترین آموزشگاه موسیقی تهران

فاکتورهای زیادی در انتخاب بهترین آموزشگاه موسیقی تاثیرگذار است. اینکه ما زمان و هزینه آموزش را کجا صرف کنیم، در کیفیت رشد ما تاثیر زیادی خواهد داشت. 1402/11/09 | 05:23
آموزش پیانو در آکادمی موسیقی

آموزش پیانو در آکادمی موسیقی

زندگی مانند یک پیانو است. کلیدهای سفید لحظات شادی هستند و کلیدهای سیاه لحظات غمگینی. هر دو کلید با هم نواخته می‌شوند تا موسیقی شیرینی به نام زندگی را به ما بدهند. 1402/09/10 | 11:17
ده نکته برای موثرتر کردن آموزش موسیقی به کودکان

ده نکته برای موثرتر کردن آموزش موسیقی به کودکان

آیا از استفاده مکرر از استاندارد آموزشی یکسان، خسته شده اید زیرا باید برنامه ثابتی را برای آموزش موسیقی دنبال کنید؟ 1402/09/09 | 12:56

ارسال نظر

طراحی سایت توسط دودکو طراحی سایت دود