واتساپ

آموزش پیانو در آکادمی موسیقی

 

 

"زندگی مانند یک پیانو است. کلیدهای سفید لحظات شادی هستند و کلیدهای سیاه لحظات غمگینی. هر دو کلید با هم نواخته می‌شوند تا موسیقی شیرینی به نام زندگی را به ما بدهند." سوزی قاسم

برای ثبت نام در کلاسهای آموزش پیانو در آموزشگاه موسیقی شمیم باران، تماس بگیرید.

 

خلاصه تحقیقات نگرش سنجی به موسیقی دریافت که در حالی که تهرانی‌ها موسیقی را دوست دارند، سطوح نواختن ما به هیچ وجه به سطح موسیقی بریتانیا، ایالات متحده یا اروپا نزدیک نیست. مطالعات آنها نشان می‌دهد که در سال 1402، 35 درصد از خانواده‌ها دارای فردی بودند که یک آلات موسیقی می‌نواخت و دو ساز محبوب‌ترین گیتار آکوستیک و پیانو هستند -

 

اکثر نوآموزان نسبتاً جوان هستند - این مطالعه نشان داد که 37 درصد از نوازندگان بین 5 تا 17 سال سن دارند و 24 درصد دیگر بین 18 تا 34 سال سن دارند و تقریباً 70 درصد از نوازندگان ساز را قبل از رسیدن به مرحله دوم در دست می‌گیرند. مدرسه

 

پس چرا پیانو بگیریم؟ شاید شما رویای این را دارید که روزی یک پیانیست بزرگ کلاسیک شوید یا می‌خواهید رشته ای را که یک تمرین منظم موسیقی فراهم می‌کند، داشته باشید. یا شاید پیانو را آرام‌بخش می‌دانید یا می‌خواهید آهنگ‌های پاپ مورد علاقه‌تان را برای آوازهای خانوادگی پخش کنید!

 

اگر به دنبال آموزش پیانو و نحوه عملکرد سیستم آموزش موسیقی در تهران هستید، این مقاله برای شماست. در ادامه بخوانید تا در مورد نحوه انتخاب آموزشگاه موسیقی برای خود یا فرزندتان راهنماییتان کنیم.

 

اگر دانش آموز جدیدی هستید که در یک مدرسه موسیقی ثبت نام می‌کنید، معمولاً 4 پذیرش بزرگ در طول سال در هر فصل وجود دارد. اگر دانشجوی بازگشتی هستید، معمولاً باید دوباره ثبت نام کنید و هزینه ترم خود را بپردازید.

 

برخی از آموزشگاهها دارای فضاهای محدود و متقاضیان بیشتری نسبت به آنها هستند! بنابراین پذیرش به فضاهای موجود بستگی دارد. ممکن است بخواهید با ثبت نام در ماه تیر برای شروع سال جدید، پیشرفت کنید. اگر هیچ فضایی در دسترس نیست، نگران نباشید، به طور کلی در لیست انتظار قرار می‌گیرید، و اگر معلم جدیدی در دسترس باشد یا دانش آموزان فعلی ترک تحصیل کنند، یک مکان به شما داده می‌شود.

 

بسته به نوع مدرسه موسیقی، ممکن است برای پذیرش نیاز به آزمون و مصاحبه نیز داشته باشید. این امر به طور کلی در مورد آموزشگاه های موسیقی معتبر در شهرهای پایتخت که با هنرستان های دانشگاهی مرتبط هستند صادق است.

 

آنها همچنین اطمینان حاصل می‌کنند که شما به یک پیانو یا صفحه کلید در خانه دسترسی کافی دارید تا بتوانید انتظارات تمرین را برآورده کنید. گاهی اوقات مدارس موسیقی برای دانش آموزانی که می‌خواهند قبل یا بعد از درس خود تمرین کنند، اتاق تمرین ارائه می‌دهند.

برای ثبت نام در کلاسهای آموزش پیانو در آموزشگاه موسیقی شمیم باران، تماس بگیرید.

 

قبل از ثبت نام در کلاس های پیانو، مطمئن شوید که در مورد چند سوال اساسی فکر کرده اید:

 

اهداف کلی موسیقی شما چیست؟

آیا صرفاً برای سرگرمی‌نواختن پیانو را یاد می‌گیرید یا رویای اجرای با ارکستر زنده را دارید؟

 آیا می‌خواهید پیانو یاد بگیرید تا بتوانید موسیقی خود را بنویسید یا در حین خواندن آکورد بنوازید؟

چقدر می‌توانید برای تمرین وقت بگذارید؟

 پیانو مستلزم زمان و توجه است - اگر برای تمرین آموخته‌هایتان زمان در برنامه خود اختصاص ندهید، درس‌های موسیقی می‌توانند به سرعت به هدر دادن پول تبدیل شوند. فقط ماه ها تمرین منظم باعث می‌شود روان و راحت بازی کنید.

انگیزه شما چیست؟ آیا ژانر خاصی از موسیقی دارید که دوست دارید اجرا کنید؟ آیا امیدوار هستید که «تولدت مبارک» را برای مهمانی دوست خود بازی کنید یا در عروسی یکی از اقوام نمایش بازی کنید؟ اگر هدف خاصی در ذهن داشته باشید، انگیزه بیشتری خواهید داشت.

آماده باشید که زمان و تلاش زیادی را برای پیانوی خود صرف کنید. اگر می‌خواهید پیشرفت را مشاهده کنید، زمانی را در برنامه روزانه خود به تمرین اختصاص دهید. تقریباً هر معلمی‌به شما می‌گوید که 15 دقیقه در روز تمرین باعث می‌شود سریعتر از یک جلسه تمرین دو ساعته یک بار در هفته پیشرفت کنید.

 

برای ثبت نام در کلاسهای آموزش پیانو در آموزشگاه موسیقی شمیم باران، تماس بگیرید.

 

چه انتظاری از آموزش پیانو دارید؟

بسته به سن و سطح شما، مبتدیان معمولاً دروسی را شروع می‌کنند که بین 20 تا 45 دقیقه طول می‌کشد و یک بار در هفته برگزار می‌شود. یک مبتدی بزرگسال ممکن است به راحتی برای یک ساعت تمرکز کند، اما دانش آموزان جوان تر معمولاً با درس های 20-30 دقیقه ای شروع می‌کنند. یه صورت نرمال کلاسها نیم ساعت در هفته تشکیل می شود.

 

دانش‌آموزان پیشرفته‌تر ممکن است به درس‌هایی بروند که یک ساعت یا بیشتر است یا هر دو هفته یک بار درس بخوانند.

 

برخی از آموزشگاه‌های موسیقی ممکن است یک یا دو ساعت کلاس‌های تئوری موسیقی گروهی در هفته ارائه دهند و به شما اجازه دهند تا در ارکستر مدرسه، گروه کر یا گروه جاز ثبت‌نام کنید. هر یک از اینها ممکن است به یک ساعت تعهد دیگر در هفته به اضافه زمان برای اجرا نیاز داشته باشد.

 

رابطه دانش آموز و معلم برای موفقیت درس های پیانو شما حیاتی است! این باعث ایجاد یا از بین رفتن انگیزه دانش آموز و در نتیجه پیشرفت دانش آموز می‌شود. یک معلم خوب به شما کمک می‌کند آرامش داشته باشید و بهترین نتیجه را در پیانو به دست آورید، شهود را با درک محکمی‌از آموزش پیانو ترکیب می‌کند تا با نیازهای شما سازگار شود، شما را به چالش بکشد و الهام بخشد. از سوی دیگر، یک معلم بداخلاق یا نامناسب ممکن است در توضیحات او احساس اضطراب یا سردرگمی‌کنید و در مقابل تمرین مقاومت کنید.

 

با معلمی‌که به شما منصوب شده است بروید، اما اگر در چند درس اول احساس نمی‌کنید «کلیک» می‌کنید، از درخواست دادن به معلم دیگری نترسید. بهتر است معلم خود را عوض کنید تا اینکه علاقه خود را با معلمی‌که به سادگی برای شما مناسب نیست از دست بدهید!

 

برای ثبت نام در کلاسهای آموزش پیانو در آموزشگاه موسیقی شمیم باران، تماس بگیرید.

 

هزینه آموزش پیانو در آموزشگاه موسیقی چقدر خواهد بود؟

هزینه کلاس های پیانو در آموزشگاه های موسیقی، بسته به مکان و شهرت مدرسه بسیار متفاوت است.

 

 

 

قیمت ها بر اساس عوامل مختلف بسیار متفاوت است. ابتدا سطح دانش آموز و تجربه معلم وجود دارد. اگر مبتدی هستید، ممکن است یک معلم جوان‌تر با دستمزد کمتر به شما پیشنهاد شود، در حالی که اگر سال‌هاست که می‌نوازید و نیاز به کلاس‌های مسترکلاس با یک پیانیست حرفه‌ای دارید، طبیعتا هزینه بیشتری خواهد داشت. موقعیت مدرسه (چه در یک حومه مرفه درون شهری باشد و چه در یک منطقه روستایی) و اعتبار مدرسه نیز بر قیمت نهایی تأثیر می‌گذارد.

 

هزینه‌ها معمولاً ثابت است و معمولاً از شما انتظار می‌رود که برای یک دوره آموزش موسیقی هزینه کنید. دوره ها بین 8 تا 12 هفته هستند و از تقویم آکادمی پیروی می‌کنند. سایر آموزشگاه‌های موسیقی برای دانش‌آموزانی که هزینه کلاس‌های یک سال را از قبل پرداخت می‌کنند، قیمت ماهانه یا تخفیف ارائه می‌دهند.

 

چه کسی می‌تواند برای کلاس های پیانو در یک مدرسه موسیقی ثبت نام کند؟

پیانیست جوان

شما می‌توانید از سن 3 سالگی آموزش موسیقی را شروع کنید، اما به طور کلی، 5 یا 6 سالگی توصیه می‌شود.

بیشتر نوازندگان پیانو از دوران کودکی شروع به یادگیری می‌کنند. برخی از مدارس موسیقی کلاس‌های موسیقی ویژه کودکان نوپا را برای دانش‌آموزان ۳ ساله یا حتی کلاس‌های موسیقی والدین و نوزاد برای نوزادان ارائه می‌دهند. اینها یک راه عالی برای تشویق کودک شما به بازی با صداهای مختلف و ایجاد ارتباط مثبت با موسیقی در اوایل رشد هستند.

 

برخی از والدین به محض اینکه فرزندشان 3 یا 4 ساله شد، عجله می‌کنند تا کودک خود را برای کلاس‌های پیانو به صورت انفرادی ثبت نام کنند. این معمولاً توصیه نمی‌شود، مگر اینکه کودک به طور غیرعادی نسبت به سن خود توجه داشته باشد و به چالشی نیاز داشته باشد. اکثر مدارس و معلمان پیانو 5 یا 6 سال را به عنوان سن شروع مناسب برای پیانیست های جوان، بسته به دامنه توجه آنها توصیه می‌کنند.

 

این به این دلیل است که کودک باید بتواند در طول مدت درس تمرکز کند تا حداکثر سود را به دست آورد و به اندازه کافی بزرگ باشد تا به کلیدها برسد!

 

کودکان اغلب برای جایگاه های درس موسیقی در مدارس اولویت دارند، اما یادگیری پیانو فقط برای کودکان نیست - برنامه های زیادی برای بزرگسالان نیز وجود دارد! اگر بزرگسال هستید، بهترین سن برای شروع همین الان است - تا زمانی که یک کیبورد در خانه داشته باشید و بتوانید حداقل 15 دقیقه در روز تمرین کنید، می‌توانید از مزایای شگفت انگیز یادگیری پیانو لذت ببرید. آرامش و لذت

 

برای ثبت نام در کلاسهای آموزش پیانو در آموزشگاه موسیقی شمیم باران، تماس بگیرید.

دسته های مقالات
Object Not Found
آموزش گام به گام فن بیان و گویندگی

آموزش گام به گام فن بیان و گویندگی

فن بیان به کلیه فنونی گفته می شود که درنهایت باعث خواهد شد، بتوانیم زیباتر و بهتر منظورمان را فهمانده و با دیگران ارتباط برقرار کنیم. 1403/01/20 | 12:53
آموزش موسیقی

آموزش موسیقی

جهت مشاوره و ثبت نام در کلاسهای آموزشگاه موسیقی شمیم باران با شماره های 66410613 و 66410633 تماس بگیرید. 1402/12/03 | 05:21
آموزش آواز و موسیقی به پدربزرگها و مادربزرگها

آموزش آواز و موسیقی به پدربزرگها و مادربزرگها

فکر می‌کنید 60-70 سال سن ، برای یادگیری آواز خواندن و آموزش موسیقی خیلی دیر شده است؟ 1402/12/03 | 11:28
بهترین آموزشگاه موسیقی تهران

بهترین آموزشگاه موسیقی تهران

فاکتورهای زیادی در انتخاب بهترین آموزشگاه موسیقی تاثیرگذار است. اینکه ما زمان و هزینه آموزش را کجا صرف کنیم، در کیفیت رشد ما تاثیر زیادی خواهد داشت. 1402/11/09 | 05:23
آموزش پیانو در آکادمی موسیقی

آموزش پیانو در آکادمی موسیقی

زندگی مانند یک پیانو است. کلیدهای سفید لحظات شادی هستند و کلیدهای سیاه لحظات غمگینی. هر دو کلید با هم نواخته می‌شوند تا موسیقی شیرینی به نام زندگی را به ما بدهند. 1402/09/10 | 11:17
ده نکته برای موثرتر کردن آموزش موسیقی به کودکان

ده نکته برای موثرتر کردن آموزش موسیقی به کودکان

آیا از استفاده مکرر از استاندارد آموزشی یکسان، خسته شده اید زیرا باید برنامه ثابتی را برای آموزش موسیقی دنبال کنید؟ 1402/09/09 | 12:56

ارسال نظر

طراحی سایت توسط دودکو طراحی سایت دود