واتساپ

آموزش موسیقی

آموزش موسیقی

به عنوان راهی برای غنی سازی زندگی مردم شناخته می‌شود. ایجاد یک محیط ایده آل برای رشد هنری، آموزشی و شخصی دانش آموزان برای فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی مؤسسه بسیار مهم است.

در آموزشگاه موسیقی، دانش‌آموزان پایه‌ای قوی، برای کار در مدارس و دانشگاههای موسیقی را به دست می‌آورند.

آموزش موسیقی، یک فعالیت ارزشمند هنری است که از طریق آن موسیقی و ساخت موسیقی می‌تواند یک تجربه شاد و سرزنده باشد. بر اساس این درک از آموزش موسیقی، این برنامه بر مفاهیم فراگیر و نوآورانه یادگیری مشارکتی و گاهی ساخت موسیقی متمرکز است.

این نکته مهم است که میزان استعداد و توانمندی هنرجویان، متفاوت بوده و لازمه فراگیری موسیقی، استمرار و تمرین مداوم است. (مثلاً روزی نیم ساعت)

جهت مشاوره و ثبت نام در کلاسهای آموزشگاه موسیقی شمیم باران با شماره های 66410613 و 66410633 تماس بگیرید.

 

 

برنامه های آموزش موسیقی در آموزشگاه موسیقی شمیم باران ، به چهار برنامه تقسیم می‌شود:

  • آموزش پیش نیازها و آموزش اولیه موسیقی
  • آموزش سطح مبتدی موسیقی
  • آموزش سطح متوسط موسیقی
  • آموزش سطح پیشرفته و مربیگری

علاوه بر این، دوره های مختلف موسیقی عنصری برای مخاطبان متنوعی ارائه می‌شود که از دوران کودکی، نوجوانان، بزرگسالان و حتی سالمندان انجام می‌شود. آموزش موسیقی برای صدا و سازی (از جمله تمرین در آموزشگاه موسیقی). آشنایی با انواع ساز و نواختن انواع ساز (پیانو، گیتار، سه تار، تار، تنبک، ویولن و ...) این برنامه شامل دوره های مختلف در آموزش موسیقی است.

مربیگری و رسیدن به مرحله یادگیری، جنبه حیاتی مؤسسه است که در آن هنرجویان تحت نظارت معلمان مدارس موسیقی (از سازهای مختلف) در یک محیط عملی و کلاسی در دوره آموزش موسیقی هستند.

یکی دیگر از اهداف آموزش موسیقی ایجاد حس خوب و انتقال این احساس به دیگران است. این موضوع می‌تواند از بسیاری بیماریها و همچنین پیشگیری از ناراحتی ها و بیماریهای روانشناختی جلوگیری نماید.

جهت مشاوره و ثبت نام در کلاسهای آموزشگاه موسیقی شمیم باران با شماره های 66410613 و 66410633 تماس بگیرید.

 

 

استانداردها و ارزیابی

استانداردهای پیشرفت، بیانیه های برنامه درسی هستند که برای راهنمایی مربیان در تعیین اهداف تدریس استفاده می‌شوند. استفاده از استانداردها در طول قرن بیستم در بسیاری از کشورها به یک روش رایج تبدیل شد. در بخش عمده ای از وجود خود، برنامه درسی برای آموزش موسیقی در ایالات متحده به صورت محلی یا توسط معلمان فردی تعیین می‌شد. در دهه های اخیر حرکت قابل توجهی به سمت پذیرش استانداردهای منطقه ای و/یا ملی صورت گرفته است. MENC: انجمن ملی آموزش موسیقی، نه استاندارد محتوای داوطلبانه را ایجاد کرد که استانداردهای ملی برای آموزش موسیقی نامیده می‌شوند. این استانداردها به موارد زیر نیاز دارند:

  • آواز خواندن، به تنهایی و با دیگران، مجموعه ای متنوع از موسیقی.
  • اجرا بر روی سازها، به تنهایی و با دیگران، رپرتوار متنوعی از موسیقی.
  • بداهه سازی ملودی ها، تغییرات و همراهی ها.
  • آهنگسازی و تنظیم موسیقی در چارچوب دستورالعمل های مشخص شده.
  • خواندن و نت نویسی موسیقی.
  • گوش دادن، تجزیه و تحلیل و توصیف موسیقی.
  • ارزیابی موسیقی و اجرای موسیقی.
  • درک روابط بین موسیقی، سایر هنرها و رشته های خارج از هنر.
  • درک موسیقی در ارتباط با تاریخ و فرهنگ.

برخی از مدارس و سازمان‌ها ادغام کلاس‌های هنری، مانند موسیقی، با موضوعات دیگر مانند بازیگری، روانشناسی، گویندگی و ... را ترویج می‌کنند و معتقدند که ادغام برنامه‌های درسی مختلف به هر موضوع کمک می‌کند تا از یکدیگر ساخته شود و کیفیت کلی آموزش را افزایش دهد. .

جهت مشاوره و ثبت نام در کلاسهای آموزشگاه موسیقی شمیم باران با شماره های 66410613 و 66410633 تماس بگیرید.

 

اهمیت آموزش موسیقی در توسعه ذهنی و پیشرفت تحصیلی هنرجویان

  • تعدادی از محققان و حامیان آموزش موسیقی استدلال کرده اند که مطالعه موسیقی پیشرفت تحصیلی را افزایش می‌دهد، مانند ویلیام ارهارت، رئیس سابق کنفرانس ملی مربیان موسیقی، که ادعا کرد که "موسیقی دانش را در زمینه های ریاضیات، علوم، جغرافیا افزایش می‌دهد. ، تاریخ، زبان خارجی، تربیت بدنی، و آموزش حرفه ای. محققان دانشگاه ویسکانسین پیشنهاد کردند که دانش آموزانی که تجربه پیانو یا صفحه کلید دارند، در تست هایی که فعالیت لوب فضایی-زمانی را اندازه گیری می‌کنند، 34 درصد بالاتر عمل کردند. مغزی که هنگام انجام ریاضیات، علوم و مهندسی استفاده می‌شود.
  • آزمایشی توسط واندا تی والاس در تنظیم متن به ملودی نشان داد که برخی از موسیقی ها ممکن است به یادآوری متن کمک کنند.  او یک آهنگ سه بیتی با ملودی غیر تکراری ساخت. هر بیت با موسیقی متفاوت آزمایش دوم یک آهنگ سه بیتی با ملودی تکراری ایجاد کرد. هر بیت دقیقاً همان موسیقی را داشت. آزمایش سوم، یادآوری متن را بدون موسیقی مورد مطالعه قرار داد. او دریافت که موسیقی تکراری بیشترین میزان یادآوری متن را ایجاد می‌کند، که نشان می‌دهد موسیقی می‌تواند به‌عنوان یک ابزار یادگاری عمل کند.
  • اسمیت (1985) موسیقی پس زمینه را با فهرست کلمات مطالعه کرد. یک آزمایش شامل به خاطر سپردن لیست کلمات با موسیقی پس زمینه بود. شرکت کنندگان 48 ساعت بعد کلمات را به خاطر آوردند. آزمایش دیگری شامل به خاطر سپردن فهرست کلمات بدون موسیقی پس‌زمینه بود. شرکت کنندگان نیز 48 ساعت بعد کلمات را به خاطر آوردند. شرکت‌کنندگانی که فهرست‌های کلمات را با موسیقی پس‌زمینه به خاطر می‌سپردند، کلمات بیشتری را به خاطر می‌آورند که نشان می‌دهد موسیقی نشانه‌های متنی را ارائه می‌دهد.
  • کنگره ایالات متحده با استناد به مطالعاتی که از مشارکت آموزش موسیقی در رشد فکری و پیشرفت تحصیلی حمایت می‌کند، قطعنامه‌ای تصویب کرد که در آن اعلام شد: «آموزش موسیقی رشد فکری را افزایش می‌دهد و محیط آکادمیک را برای کودکان در هر سنی غنی می‌سازد؛ و مربیان موسیقی تا حد زیادی به هنر کمک می‌کنند. رشد فکری و اجتماعی کودکان آمریکایی و نقش اساسی در کمک به موفقیت کودکان در مدرسه ایفا می‌کند.
  • بابت (1990) پیشنهاد می‌کند که اکثر برنامه‌های موسیقی مدارس دولتی از زمان آغاز به کارشان در آغاز قرن گذشته تغییری نکرده‌اند. "... جو آموزشی برای تداوم آنها آنطور که از نظر تاریخی تصور می‌شود مساعد نیست و نیازها و عادات اجتماعی مردم به نوع کاملاً متفاوتی از برنامه گروهی نیاز دارد." دریافتند که افزایش الزامات فارغ‌التحصیلی غیرموسیقی، برنامه‌ریزی بلوک، افزایش تعداد برنامه‌های غیر سنتی مانند مدارس مغناطیسی، و تاکید بر تست ایجاد شده توسط قانون هیچ کودکی پشت سر باقی نماند، تنها بخشی از نگرانی‌هایی است که مربیان موسیقی با آن مواجه هستند. هم معلمان و هم دانش‌آموزان تحت محدودیت‌های زمانی فزاینده‌ای هستند»
  • پاتریشیا پاورز می‌گوید: «در صورت بروز مشکلات اقتصادی، دیدن کاهش برنامه‌ها در حوزه موسیقی و هنر غیرعادی نیست. از دست دادن حمایت در این زمینه واقعاً مایه تاسف است، به‌ویژه که موسیقی و برنامه‌های هنری به طرق مثبت به جامعه کمک می‌کنند. طبق یک مطالعه در سال 2011 که توسط بنیاد NAMM تأمین مالی شد، متوسط ​​برنامه های آموزش موسیقی جامع 187 دلار برای هر دانش آموز است. گزارش کمیسیون مواد مخدر و سوء مصرف الکل تگزاس خاطرنشان کرد که دانش‌آموزانی که در گروه یا ارکستر شرکت می‌کردند کمترین میزان مصرف در طول عمر و کنونی همه مواد از جمله الکل، تنباکو و مواد غیرقانونی را گزارش کردند.

جهت مشاوره و ثبت نام در کلاسهای آموزشگاه موسیقی شمیم باران با شماره های 66410613 و 66410633 تماس بگیرید.

 

موسیقی می‌تواند در بهبود یادگیری هنرجویان مفید باشد

زیرا برای پخش موسیقی از تفکر انتقادی و مهارت های حل مسئله استفاده می‌شود. بسته به موضوع، روش جدیدی برای یادگیری اطلاعات ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، در سواد، می‌تواند عناصر مختلفی مانند استعاره ها، شخصیت ها و محیط را توضیح دهد. موسیقی تکرار را می‌آموزد که به نوبه خود به مهارت های ریاضی کمک می‌کند. برای یادگیری ریاضیات، اجزای موسیقی بسیار مفید هستند و مفاهیمی‌مانند کسر و نسبت را ساده می‌کنند. این به دلیل نحوه کار موسیقی است. موسیقی همچنین شامل فرکانس و امواج صوتی است که برای درک مفاهیم در علم مفید است. درک زیر و بم های مختلف در کلمات و الگوهای ساختار با نحوه درک و خواندن ساختار موسیقی مطابقت دارد.

آموزش موسیقی زمینه ای از تمرین است که در آن مربیان برای مشاغلی به عنوان معلم موسیقی ابتدایی یا متوسطه، مدیران مدرسه یا گروه هنرستان موسیقی آموزش می‌بینند. آموزش موسیقی همچنین یک حوزه تحقیقاتی است که در آن محققین در مورد روش های آموزش و یادگیری موسیقی تحقیقات اصیل انجام می‌دهند. محققان آموزش موسیقی یافته‌های خود را در مجلات معتبر منتشر می‌کنند و به دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در آموزش دانشگاهی یا مدارس موسیقی که در حال آموزش برای تبدیل شدن به معلمان موسیقی هستند، آموزش می‌دهند.

 

آموزش موسیقی بر تمام حوزه های یادگیری از جمله حوزه (توسعه مهارت ها)، حوزه شناختی (کسب دانش) و به ویژه حوزه عاطفی (تمایل به دریافت، درونی کردن و به اشتراک گذاشتن آموخته های یادگیرنده) تاثیر می‌گذارد.

بسیاری از برنامه های درسی آموزش موسیقی شامل استفاده از مهارت های ریاضی و همچنین استفاده روان و درک یک زبان یا فرهنگ ثانویه است. ثابت شده است که تمرین این مهارت‌ها برای دانش‌آموزان در بسیاری از زمینه‌های علمی‌دیگر و همچنین بهبود عملکرد در آزمون‌های استاندارد مفید است. آموزش موسیقی از دوره پیش دبستانی تا آموزش پس از دبیرستان و حتی بزرگسالی و گاهی افراد مسن رایج است زیرا درگیری با موسیقی جزء اساسی فرهنگ و رفتار انسان تلقی می‌شود. فرهنگ‌های سراسر جهان رویکردهای متفاوتی برای آموزش موسیقی دارند که عمدتاً به دلیل تاریخ‌ها و سیاست‌های متفاوت است. مطالعات نشان می‌دهد که آموزش موسیقی از فرهنگ‌های دیگر می‌تواند به دانش‌آموزان کمک کند تا صداهای ناآشنا را راحت‌تر درک کنند، و همچنین نشان می‌دهند که ترجیح موسیقی به زبانی که شنونده صحبت می‌کند و صداهای دیگری که در فرهنگ خود با آنها مواجه می‌شوند، مرتبط است. در مدارس ابتدایی کشورهای اروپایی، کودکان اغلب نواختن سازهایی مانند کیبورد ، آواز خواندن در گروه های کر کوچک و آشنایی با عناصر موسیقی و تاریخچه موسیقی را می‌آموزند. در کشورهایی مانند هند، هارمونیوم در مدارس استفاده می‌شود، اما سازهایی مانند کیبورد و ویولن نیز رایج است. به طور معمول اصول اولیه موسیقی راگا هند به دانش آموزان آموزش داده می‌شود. در مدارس ابتدایی و متوسطه، دانش‌آموزان اغلب این فرصت را دارند که در برخی از گروه‌های موسیقی مانند گروه کر، ارکستر، یا گروه مدرسه اجرا کنند: گروه کنسرت، گروه راهپیمایی، یا گروه جاز. در برخی از مدارس متوسطه، کلاس های موسیقی اضافی نیز ممکن است در دسترس باشد. در دوره متوسطه اول یا معادل آن، موسیقی معمولاً بخشی ضروری از برنامه درسی است. 

جهت مشاوره و ثبت نام در کلاسهای آموزشگاه موسیقی شمیم باران با شماره های 66410613 و 66410633 تماس بگیرید.

منبع :WIKIPEDIA 

 

 

دسته های مقالات
Object Not Found
آموزش گام به گام فن بیان و گویندگی

آموزش گام به گام فن بیان و گویندگی

فن بیان به کلیه فنونی گفته می شود که درنهایت باعث خواهد شد، بتوانیم زیباتر و بهتر منظورمان را فهمانده و با دیگران ارتباط برقرار کنیم. 1403/01/20 | 12:53
آموزش موسیقی

آموزش موسیقی

جهت مشاوره و ثبت نام در کلاسهای آموزشگاه موسیقی شمیم باران با شماره های 66410613 و 66410633 تماس بگیرید. 1402/12/03 | 05:21
آموزش آواز و موسیقی به پدربزرگها و مادربزرگها

آموزش آواز و موسیقی به پدربزرگها و مادربزرگها

فکر می‌کنید 60-70 سال سن ، برای یادگیری آواز خواندن و آموزش موسیقی خیلی دیر شده است؟ 1402/12/03 | 11:28
بهترین آموزشگاه موسیقی تهران

بهترین آموزشگاه موسیقی تهران

فاکتورهای زیادی در انتخاب بهترین آموزشگاه موسیقی تاثیرگذار است. اینکه ما زمان و هزینه آموزش را کجا صرف کنیم، در کیفیت رشد ما تاثیر زیادی خواهد داشت. 1402/11/09 | 05:23
آموزش پیانو در آکادمی موسیقی

آموزش پیانو در آکادمی موسیقی

زندگی مانند یک پیانو است. کلیدهای سفید لحظات شادی هستند و کلیدهای سیاه لحظات غمگینی. هر دو کلید با هم نواخته می‌شوند تا موسیقی شیرینی به نام زندگی را به ما بدهند. 1402/09/10 | 11:17
ده نکته برای موثرتر کردن آموزش موسیقی به کودکان

ده نکته برای موثرتر کردن آموزش موسیقی به کودکان

آیا از استفاده مکرر از استاندارد آموزشی یکسان، خسته شده اید زیرا باید برنامه ثابتی را برای آموزش موسیقی دنبال کنید؟ 1402/09/09 | 12:56

ارسال نظر

طراحی سایت توسط دودکو طراحی سایت دود