واتساپ

آموزش گام به گام فن بیان و گویندگی

آموزش فن بیان و گویندگی

فن بیان چیست و چه تاثیری روی روابط ما دارد؟

 

فن بیان به کلیه فنونی گفته می شود که درنهایت باعث خواهد شد، بتوانیم زیباتر و بهتر منظورمان را فهمانده و با دیگران ارتباط برقرار کنیم.  جالب اینجاست که این فنون و روشها مادرزادی نبوده و قابل آموزش و انتقال به دیگران است. لازم به توضیح است که فن بیان و خوش سخن بودن نیازمند تمرین و تکرار زیاد است.

 

جهت آموزش گام به گام فن بیان و گویندگی با شماره های موسسه فرهنگی و هنری شمیم باران 66410613 و 66410633 تماس بگیرید.

 

تمرین های صداسازی

اینکه ما بدانیم و بتوانیم خروجی صدای خود را تحت کنترل خود در آورده و با کمترین فشار به حنجره چند ساعت بتوانیم برای یک جمع صحبت کنیم، شایستگی ارزشمندی است.  در کلاسهای فن بیان و گویندگی با انجام تمرین های صداسازی شما می آموزید که خروجی صدای خود را به صورت طبیعی و روان و راحت استخراج کنید.

 

با آموختن فن بیان و گویندگی، نه تنها در برقراری ارتباط اجتماعی با دیگران پیشرو خواهید بود، بلکه به عنوان تولید کننده محتوا، مجری مراسم هم می توانید سرآمد باشید.

 

آموزش فن بیان و گویندگی به دانش‌پذیران سطح مبتدی

آموزش گویندگی به مبتدیان اغلب خیلی سخت نیست. این موضوع نیازمند تمرین های ساده و تکرار عبارات و دیالوگ ها کلیدی هستند. با این حال، اگر می خواهید فرد روشهای گویندگی را متوجه شود، نه اینکه فقط به صورت شفاهی جاهای خالی را پر کنند یا جملات کتاب درسی را بخوانند، چه کاری بایستی انجام دهیم؟

 

بر انتقال پیام تمرکز کنید. در این مرحله از یادگیری، دانش واژگان دانش آموزان شما هنوز بسیار محدود است، اما این بدان معنا نیست که آنها نمی توانند ارتباط برقرار کنند. سناریوهای زندگی واقعی را به دانش آموزان خود تکلیف بدهید و به آنها اجازه دهید با استفاده از ارتباطات کلامی و غیرکلامی با تمرکز بر برقراری ارتباط و ارسال پیام، نقش آفرینی کنند، در این مرحله تاکیدی بر صحت اطلاعات ارایه شده نیست . مهمترین نکته برقراری ارتباط خواهد بود .  بگذارید از وسایل کمک آموزشی آزادانه استفاده کنند. آنها ممکن است تعجب کنند که چقدر می توانند با چند کلمه ارتباط برقرار کنند.

جهت آموزش گام به گام فن بیان و گویندگی با شماره های موسسه فرهنگی و هنری شمیم باران 66410613 و 66410633 تماس بگیرید.

 

 

آموزش فن بیان و گویندگی به دانش‌پذیران سطح متوسط

تمرین صحبت کردن با زبان آموزان متوسط می تواند دشوار باشد. در این مرحله، دانش آموزان اغلب از اشتباهات و کاستی های درک شده خود آگاه هستند و ممکن است احساس خجالتی یا بازدارندگی کنند. دقیقاً مانند هنگام آموزش به دانش آموزان مبتدی، هدف باید انتقال پیام باشد. یک موقعیت ارتباطی زمانی موفق است که همه طرفین یکدیگر را درک کنند، نه اگر با دستور زبان و تلفظ کامل صحبت کنند. به دانش آموزان خود کمک کنید تا ایده کمال را کنار بگذارند.

 

دانش آموزان خود را به استفاده از واژگان متنوع و تکمیل کردن دایره لغات کافی تشویق کنید. به جای کلمات ساده مانند "خوب"، "بد" یا "خیلی"، مطمئن شوید که آنها خود را به چالش می کشند و از مترادف های مناسب استفاده می کنند.

 

 

آموزش فن بیان و گویندگی به دانش‌پذیران سطح پیشرفته

آموزش دانش آموزان پیشرفته هم پاداش و هم چالش برانگیز است. در این سطح، دانش‌آموزان معمولاً تسلط خوبی بر مسائل واژگان و دستور زبان دارند و موضوعاتی را که می‌توانید در کلاس درس خود بحث کنید و همچنین پیچیدگی مطالب را گسترش می‌دهند.

 

باشگاه های مناظره، نقش آفرینی، و حتی ساختن فیلم های کوتاه یا پادکست راه های عالی برای آموزش سخنرانی در این سطح هستند. اگر در مورد موضوعات نیاز به الهام دارید، این وب سایت را بررسی کنید.

 

چالش آموزش دانش آموزان پیشرفته در آموزش نکات ظریف تلفظ و زبان بدن نهفته است.

  • موضوعی را معرفی کنید و واژگان مربوطه را آماده کنید
  • به دانش آموزان زمان بدهید تا آماده شوند
  • دانش آموزان را به گروه ها یا جفت ها تقسیم کنید
  • از یکی از دانش‌آموزان بخواهید چهار دقیقه بدون وقفه صحبت کند، بقیه گوش دهند
  • به آنها زمان استراحت بدهید
  • دانش آموزان شریک یا گروه را تغییر می دهند و همان سخنرانی را در سه دقیقه انجام می دهند
  • دوباره استراحت کن
  • دانش آموزان دوباره تغییر می کنند و دو دقیقه فرصت دارند سخنرانی کنند.

چرا این روش کار می کند؟ وقتی به دانش آموزان چهار دقیقه داده می شود، عموماً در حین رشد افکارشان آهسته تر و با مکث بیشتری صحبت می کنند. در بازه های زمانی بعدی، آنها باید همان اطلاعات را در مدت زمان کوتاه تری دریافت کنند. آنها به احتمال زیاد مکث های خود را محدود می کنند و سرعت صحبت خود را افزایش می دهند، به خصوص به این دلیل که قبلاً صحبت کردن در مورد موضوع را تمرین کرده اند. روش مذکور ثابت شده است که کار می کند و یک تمرین گفتاری سرگرم کننده و موثر است.

جهت آموزش گام به گام فن بیان و گویندگی با شماره های موسسه فرهنگی و هنری شمیم باران 66410613 و 66410633 تماس بگیرید.

 

دسته های مقالات
Object Not Found
آموزش گام به گام فن بیان و گویندگی

آموزش گام به گام فن بیان و گویندگی

فن بیان به کلیه فنونی گفته می شود که درنهایت باعث خواهد شد، بتوانیم زیباتر و بهتر منظورمان را فهمانده و با دیگران ارتباط برقرار کنیم. 1403/01/20 | 12:53
آموزش موسیقی

آموزش موسیقی

جهت مشاوره و ثبت نام در کلاسهای آموزشگاه موسیقی شمیم باران با شماره های 66410613 و 66410633 تماس بگیرید. 1402/12/03 | 05:21
آموزش آواز و موسیقی به پدربزرگها و مادربزرگها

آموزش آواز و موسیقی به پدربزرگها و مادربزرگها

فکر می‌کنید 60-70 سال سن ، برای یادگیری آواز خواندن و آموزش موسیقی خیلی دیر شده است؟ 1402/12/03 | 11:28
بهترین آموزشگاه موسیقی تهران

بهترین آموزشگاه موسیقی تهران

فاکتورهای زیادی در انتخاب بهترین آموزشگاه موسیقی تاثیرگذار است. اینکه ما زمان و هزینه آموزش را کجا صرف کنیم، در کیفیت رشد ما تاثیر زیادی خواهد داشت. 1402/11/09 | 05:23
آموزش پیانو در آکادمی موسیقی

آموزش پیانو در آکادمی موسیقی

زندگی مانند یک پیانو است. کلیدهای سفید لحظات شادی هستند و کلیدهای سیاه لحظات غمگینی. هر دو کلید با هم نواخته می‌شوند تا موسیقی شیرینی به نام زندگی را به ما بدهند. 1402/09/10 | 11:17
ده نکته برای موثرتر کردن آموزش موسیقی به کودکان

ده نکته برای موثرتر کردن آموزش موسیقی به کودکان

آیا از استفاده مکرر از استاندارد آموزشی یکسان، خسته شده اید زیرا باید برنامه ثابتی را برای آموزش موسیقی دنبال کنید؟ 1402/09/09 | 12:56

ارسال نظر

طراحی سایت توسط دودکو طراحی سایت دود